חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כנסיית קארלס (Karlskirche) בוינה – כרטיסי כניסה למרפסת התצפית

כנסיית קארלס (Karlskirche) בוינה היא אחת מיצירות המופת הארכיטקטוניות המרהיבות ביותר של תקופת הבארוק, ומהווה אטרקציה מרכזית בלב העיר. המבנה המרשים, שהוקם במאה ה-18 כהבעת תודה לקדוש קארלס בורומיאוס על תום מגפת הדבר, משלב עיטורים מפוארים, עמודים אדירים וכיפה מרשימה מעוטרת בציורי פרסקו ססגוניים. לצד עברה ההיסטורי העשיר והעיצוב האמנותי המרשים שלה, הכנסייה מציעה גם חוויה ייחודית עם נוף פנורמי עוצר נשימה ממרפסת התצפית, שממנה ניתן לצפות על כל וינה. 

כנסיית קארלס (Karlskirche), היא סמל אדריכלי והיסטורי חשוב בוינה, ואחת מהכנסיות המרשימות ביותר בעיר. ההיסטוריה שלה משקפת תקופה קריטית בתולדות אוסטריה, והיא מבנה שנבנה כתגובה לאירועים קשים שהתרחשו בעיר.

היסטוריה:

כנסיית קארלס הוקמה בעקבות התפרצות מגפת הדבר בוינה בשנת 1713. מגפות כמו הדבר גרמו לעיתים להרס רב באירופה, והקיסר קרל השישי, ששלט באימפריה הרומית הקדושה, נשבע להקים כנסייה כדי להוקיר תודה לאל על סיום המגפה. הכנסייה נבנתה לכבודו של הקדוש קארל בורומיאוס, הארכיבישוף של מילאנו, שנחשב לקדוש מגן ממחלות מידבקות.

העבודה על הכנסייה החלה בשנת 1716, והיא הסתיימה בשנת 1737, לאחר מות האדריכל יוהאן ברנרד פישר פון ארלך, שאחראי לתכנון המקורי. עם מותו של פישר פון ארלך, בנו, יוזף עמנואל, השלים את הבנייה, תוך כדי שמירה על העיצוב האדריכלי הבארוקי המקורי של אביו, אך עם תוספות מסוימות בסגנון הרוקוקו שזוהה עם התקופה המאוחרת יותר.

אדריכלות:

הכנסייה היא דוגמה בולטת לאדריכלות בארוקית באירופה. אחד המאפיינים המרכזיים של כנסיית קארלס הוא השילוב של סגנונות שונים, בהשראת אדריכלות קלאסית ובארוק רומאי. הבניין כולו מהווה סמל של כוח רוחני ותודה לאל על סיום המגפה, והעיצוב מבטא את השאיפות והאמונות של התקופה.

החזית:

חזית הכנסייה היא מרהיבה במיוחד. במרכזה ניצבת כיפה עצומה הנתמכת על ידי עמודים כפולים, שמהווים דימוי אדריכלי לעמודי הקדושה ב"רומא הקלאסית". בצדי החזית מתנשאות שתי עמודות ספירליות עצומות המזכירות את עמוד טריאנוס ברומא. העמודות מעוטרות בתבליטים שמתארים סצנות מהחיים של הקדוש קארל בורומיאוס, אותן ניתן לקרוא כסיפור רוחני דרך התבליטים.

Powered by GetYourGuide

הכיפה:

הכיפה המרהיבה נישאת לגובה רב ומייצרת אפקט של עוצמה ותהודה פנימית. הכיפה היא מאפיין בולט בארכיטקטורה של בארוק, המיועד ליצור תחושת רוממות במתבונן ולמשוך את עיניו כלפי מעלה, לעבר השמיים – סמל לעוצמתו של האל.

פנים הכנסייה:

הפנים של כנסיית קארלס הוא יצירת מופת אמנותית בפני עצמה. העיצוב הפנימי עשיר בפרסקאות, ציורי קיר וברקמות זהב, המדגישים את הסגנון הבארוקי המלכותי והמפואר.

הפרסקאות והציורים:

הפרסקו המרכזי בתקרה נחשב לאחת מיצירות האמנות המרשימות ביותר בכנסייה. הוא מתאר את קארל בורומיאוס שהוא מציל את תושבי וינה מהמגפה, ובתמונה מוצגים מלאכים, ישו והקדושים, כולם משתתפים במחזה המרומם הזה. זהו ציור מונומנטלי אשר נותן תחושה של גן עדן ושל חוויה אלוהית מקיפה.

המזבח:

המזבח המרכזי מעוצב באופן המפואר ביותר, עם פסלי מלאכים, עיטורי זהב, ותבליטים המתארים את חייו של קארל בורומיאוס. המזבח המרכזי משקף את גודל השאיפות של תקופת הבארוק – יצירת תחושה של התגלות אלוהית בתוך החלל הקדוש.

אור טבעי:

מאפיין ייחודי נוסף בפנים הכנסייה הוא השימוש באור טבעי, החודר דרך חלונות גבוהים ויוצר משחקים של אור וצל המגבירים את תחושת הקדושה והפאר.

החוויה המודרנית:

בכנסייה יש אפשרות לעלות במעלית ייחודית לתוך הכיפה, דבר המאפשר למבקרים לחוות את הפרסקאות מקרוב ולראות את הציורים הנפלאים שמתחת לתקרה בצורה אינטימית יותר. בנוסף, מהנקודה הזו ניתן לצפות בנוף פנורמי של העיר וינה.

אירועים וקונצרטים:

כנסיית קארלס מארחת לעיתים קרובות קונצרטים קלאסיים, במיוחד של יצירות מאת מוצרט, והאווירה ההיסטורית והדרמטית של הכנסייה מוסיפה מימד נוסף להנות מהמוזיקה.

כנסיית קארלס אינה רק מבנה דתי אלא גם נקודת מפגש של היסטוריה, אדריכלות, אמנות ומוזיקה, מה שהופך אותה ליעד חובה לביקור לכל מי שמגיע לוינה.

Powered by GetYourGuide

המרפסת המרהיבה של כנסיית קארלס

המרפסת בכנסיית קארלס (Karlskirche) היא אחד המאפיינים הייחודיים שמוסיפים לחוויית הביקור בכנסייה רמה נוספת של עניין. בזכות מבנה הכיפה המרשים של הכנסייה, נבנתה מעלית פנימית המובילה אל מרפסת תצפית בגובה רב בתוך הכיפה. תצפית זו מאפשרת למבקרים לחוות את הפנים המרהיב של הכנסייה מזווית ייחודית, כמו גם את הנוף הפנורמי של וינה.

התצפית מהכיפה:

כאשר עולים במעלית, מגיעים אל אזור הממוקם בחלק הפנימי של הכיפה עצמה. מהמרפסת ניתן להתקרב ולראות מקרוב את ציורי הפרסקו המפורסמים המכסים את פנים הכיפה. הפרסקאות, שנוצרו על ידי האמן יוהאן מיכאל רוטמאייר, הם יצירות אומנות בארוקיות עשירות בצבעים ותיאורים דרמטיים, עם דמויות מלאכים, קדושים וסצנות מהחיים של קארל בורומיאוס.

העובדה שניתן לצפות בציורים האלה מקרוב היא חוויה ייחודית שלא קיימת בהרבה כנסיות אחרות, שבהן הציורים נשארים רחוקים מעיני המבקר.

נוף פנורמי של וינה:

לאחר שמתרשמים מהאמנות בתוך הכיפה, המבקרים יכולים להמשיך לתצפית הפתוחה שמחוץ לכיפה, שם הם נחשפים לנוף מרהיב של העיר וינה. התצפית מציעה זווית רחבה ומרשימה של העיר, עם מראה של מבנים היסטוריים, כיכרות וגגות העיר המתפרשים לפניכם.

מכאן ניתן לראות את פארק ריזל (Resselpark) הסמוך, את המבנים המפורסמים של כיכר קארלספלאץ, ואת האדריכלות ההיסטורית של וינה מהגובה. ביום בהיר, ניתן לראות מרחק רב, מה שהופך את המקום לנקודת תצפית פופולרית לתיירים ומקומיים כאחד.

חוויה בלתי נשכחת:

העלייה אל הכיפה והתצפית מאפשרות שילוב מרתק בין חוויית אמנות, אדריכלות והיסטוריה לבין חוויית נוף מודרנית. מדובר בחוויה ויזואלית שמאפשרת מבט יוצא דופן על העיר וינה תוך כדי שאתם נמצאים בתוך יצירת מופת בארוקית.

מידע שימושי על ביקור בכנסיית קארלס

כנסיית קארלסקירשה היא אחת הפנינים האדריכליות המרשימות ביותר של תקופת הבארוק בוינה. הכנסייה, שנבנתה בהזמנת הקיסר קרל השישי, משמשת עדות לאמנות הבארוק הגבוהה ואדריכלות הדתית המפוארת של התקופה. סיור בכנסייה ייקח אתכם דרך עמודי שיש אדירים, ציורי קיר מרהיבים בתוך כיפתה הגבוהה והמרשימה, ויאפשר לכם לגלות חוויות יוצאות דופן הכוללות תצפית פנורמית מהמרפסת הממוקמת מעל גגות העיר.

על הכרטיס הזה:

  • ביטול חינם: במידה ואתם משנים את דעתכם, תוכלו לבטל את הכרטיס עד 24 שעות מראש ולקבל החזר כספי מלא.
  • הזמן עכשיו ושלם מאוחר יותר: שמרו לעצמכם את האפשרות לבקר בכנסייה, ללא צורך בתשלום מראש, מה שמאפשר גמישות בתכנון הטיול שלכם.
  • תוקף ליום אחד: הכרטיס תקף לכל היום, כך שתוכלו לבקר בכנסייה בזמן שנוח לכם.
  • דלגו על תור הכרטיסים: הכרטיס כולל כניסה מהירה, המאפשרת לכם לדלג על התור ולגשת ישירות לסיור.
  • נגישות לכיסא גלגלים: הכנסייה נגישה, כך שכל המבקרים יוכלו ליהנות מהביקור.
Powered by GetYourGuide

חוויות עיקריות:

  • נוף פנורמי עוצר נשימה: התצפית מהמרפסת הפנורמית הממוקמת בגובה רב בכיפת הכנסייה, תחשוף בפניכם נוף רחב היקף של וינה, כולל מבנים היסטוריים, פארקים רחבים, וגגות העיר המתפרשים למרחקים.
  • אוצר הכנסייה: חקרו את אוצרות הכנסייה, שכוללים פריטים דתיים ואמנותיים יקרי ערך, המוצגים באופן המעורר התפעלות והשראה.
  • העוגב מקרוב: חוויה מיוחדת נוספת היא צפייה בעוגב הכנסייה מקרוב, הכולל פרטים מרשימים, המוסיפים עוד מימד לחוויה האמנותית של הביקור.
  • דגם הכנסייה: גלו את דגם הכנסייה, המשמש כמדריך חזותי למבנה המורכב והמרהיב שלה, מה שמאפשר מבט נוסף על הייחודיות הארכיטקטונית.

מה הכרטיס כולל:

  • ביקור בכנסיית קארלסקירשה: כולל את המרפסת הפנורמית לתצפית על וינה, אוצר הכנסייה, לופט העוגב ודגם הכנסייה.
  • סיור מודרך: המסביר על ההיסטוריה, האדריכלות והמשמעות של הכנסייה.

אוהבים את מוצרט? מגיעים לוינה? רוצים לשלב בין השניים? כל מה שחשוב לשאול על מוזיאון האמנות של מוצרט בוינה

מיתוס מוצרט זהו מוזיאון האמנות של מוצרט בוינה. זהו מוזיאון אינטראקטיבי אשר לוקח את המבקרים למסע ייחודי בשילוב של טכנולוגיה מתקדמת אל תוך היצירות של מוצרט. מוזיאון האומנות של מוצרט הוא אחד המוזיאונים הפופולריים בעיר ובהחלט שווה לבקר במקום ולחוות חוויה תרבותית יוצאת דופן.

מוצרט הוא אחד היוצרים הקלאסיים הגדולים ביותר בכל הזמנים, הוא נולד בזלצבורג שבאוסטריה. לאורך השנים מוצרט נדד ממקום למקום אך משכנו הקבוע בו הוא כתב את רוב היצירות הגדולות שלו היה בוינה. לכן עד היום הוא נחשב שם ליקיר העיר. כיום הדרך של וינה להנציח את היוצר המחונן היא באמצעות מוזיאון האומנות של מוצרט אשר מנציח את היצירות שלו בדרך ייחודית ומסקרנת.

את הכרטיסים למוזיאון מומלץ בחום לקנות מראש באינטרנט. מחיר של כרטיס כניסה למוזיאון הוא 85 שקלים לאדם, כרטיס הכניסה כולל כניסה לכל מתחמי המוזיאון לכל היום, כמו כן במידה ואתם מעוניינים לבטל את הכרטיס ניתן לעשות זאת עד עשרים וארבע שעות לפני מועד הביקור במוזיאון.

מוזיאון האמנות של מוצרט פתוח כל ימות השבוע, בימים ראשון עד שישי המוזיאון פתוח החל מהשעה 10:00 עד 20:00 בימים שבת וראשון המוזיאון פתוח החל מהשעה 10:00 עד 18:00, כדאי לקחת בחשבון שכניסה אחרונה למוזיאון היא עד שעה וחצי לפני מועד הסגירה.

מוזיאון האמנות של מוצרט נמצא בלב ליבה של וינה אתם יכולים למצוא את המוזיאון בכתובת: Kärntner Str. 19, 1010 Wien, אם אתם נמצאים במרכז העיר מומלץ ללכת למוזיאון ברגל ולחקור בדרך את וינה המקסימה. כמו כן כדאי לקחת בחשבון שיש באזור של המוזיאון מגוון גדול של אטרקציות נוספות, כך שאתם יכולים לתכנן את היום שלכם ולנצל אותו כמו שצריך.

תוכן עניינים

אהבת? נא לשתף!

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בוינה?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!